Сторінки

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ


                                  УВАГА!!!  ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
                            Чекаю на ваші виконанні завдання на вайбер 
                     0985052326 або електронна пошта barankotv@ukr.net 
🤗🤗🤗Дорогі учні!
Ми дуже хочемо зустрітися з вами в  приміщенні школи на наших звичайних уроках.  Але поки це неможливо, долучайтеся до дистанційного навчання. Україні потрібні грамотні люди. Зараз ваше найголовніше завдання – навчатися, поки дорослі захищають Батьківщину. 🇺🇦  Це ваш внесок у Перемогу!
🇺🇦 Шановні батьки наших учнів!
З понеділка, 14 березня , школа відновлює навчання в дистанційному форматі. Ми розуміємо, що у такий непростий час важко налаштуватися на уроки. Але життя триває, ми повинні потурбуватися про освіту наших з Вами  дітей. Допоможімо нашим дітям повернутися до навчання.

Дякуємо за розуміння! Єднаймося! Перемога за нами!

 ЗАВДАННЯ НА 15 БЕРЕЗНЯ  2022 року

1 УРОК ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 8 КЛАС
Тема: Османська імперія
1. Опрацювати п.
2. Записати в зошит та вичити дати



2 УРОК ГЕОГРАФІЯ 8 КЛАС
ТЕМА: МІЖНАРОДНА СИСТЕМА ВІДЛІКУ ЧАСУ. ГОДИННІ ПОЯСИ. МІСЦЕВИЙ ЧАС. ПОЯСНИЙ ЧАС. ЛІТНІЙ ЧАС. ОСОБЛИВОСТІ РЕГУЛЮВАННЯ СИСТЕМИ ВІДЛІКУ ЧАСУ В КРАЇНАХ СВІТУ. ЧАС В УКРАЇНІ
1. Опрацюйте матеріал підручника 
2. Перегляньте відео ТУТ 
3. Розгляньте поданий нижче матеріал та дайте відповіді  на запитання 

Що таке місцевий і поясний час?

✵ У яких годинних поясах розташована територія України? Яким часом ми користуємось?

✵ Висловіть своє ставлення до використання літнього часу.

1. Місцевий час

Місцевий час — дійсний сонячний час на певному меридіані, тобто всі точки, розташовані на одному меридіані, мають однакове положення відносно Сонця.

За 24 години кожна точка Землі повертається на 360°. Місцевий час між точками на меридіанах, що розташовані на відстані 1° один від одного, відрізняється на 4 хвилини.

360° — за 24 години

1° — за х

Час буде більшим на меридіані, що розташований східніше.

Меридіан 180° — лінія зміни дат. Обраний меридіан майже не перетинає населені території.

2. Поясний час

Прийнятий на початку 1880-х років, поступово введений в усіх країнах світу.

24 годинних пояси, 360° : 24 = 15° (протяжність одного поясу). Для всіх точок поясу прийнято вважати час однаковим — це час, що відповідає місцевому часу серединного меридіана. Відлік поясів починається від 0-го, серединним меридіаном якого є нульовий (Ґрінвіцький) меридіан до 23-го із заходу на схід у напрямку обертання Землі. Номер поясу відповідає різниці в часі між ним і Ґрінвіцьким часом (всесвітнім часом).

Поясний час відображено на карті годинних поясів. Межі поясів на суходолі проведені відповідно до державних кордонів чи адміністративних меж. В окремих країнах прийнятий час відрізняється від поясного на хвилини, наприклад, в Індії — на 30 хв.

3. Положення України в годинних поясах

Україна розташована в I, II, III годинних поясах, 95% території — в II. Для зручності на всій території прийнято час цього поясу. Серединний меридіан поясу проходить близько до Києва, тому час поясу називають київським.

На прикладі України видно, що межі поясів здебільшого відхиляються від ліній меридіанів, а збігаються з адміністративними кордонами.

4. Літній час

Для повнішого використання світлої частини доби, тобто економії електроенергії, в окремих країнах вводять на період з квітня по жовтень літній час, який випереджує поясний на одну годину. Уперше (1916 р.) літній час для економії вугілля під час першої світової війни ввели Німеччина та її союзники. У більшості країн світу літній час не використовують. У деяких країнах літній час застосовують у частині адміністративних одиниць (Австралія, Мексика та ін.). В окремих країнах (Японія, Сінгапур) змінюють графік початку роботи відповідно до початку світлового дня.

3 УРОК ГЕОГРАФІЯ 6 КЛАС
Тема: Маштаб та його види.
1. Опрацювати матеріал підручника та перегляньте відео тут
2. Записати в зошит визначення та вивчити

Масштаб — це міра зменшення відстаней певної місцевості під час зображенняїх на плані та карті.

Масштаб — це відношення довжини відрізка на плані, карті або глобусі до його дійсної довжини на місцевості.

Висновок 1. Масштаб показує, у скільки разів відстань на плані чи карті менша за відстань на місцевості.

3. Запишіть у зошит , які є види маштабів

Переведення масштабів з одного виду в інший

Приклад 1. Переведіть числовий масштаб 1: 5000 в іменований.

Щоб перевести числовий масштаб в іменований, необхідно знаменник перевести із сантиметрів у метри (якщо в знаменнику число маєпонад п’ять нулів, слід перевести його в кілометри, пам’ятаючи, щов 1 км 100 000 см):

5000 : 10 =50.

Відповідь: в 1 см 50 м.

Приклад 2. Переведіть іменований масштаб «в 1 см 250 м» у числовий.

Щоб перевести іменований масштаб у числовий, потрібно метри(кілометри) перевести в сантиметри та записати у вигляді дробу:

250 х100 =25 000.

Відповідь: 1 : 25 000.

Висновок 3. Для переведення числового масштабу в іменованийнеобхідно знаменник перевести із сантиметрів у метри (тобто відняти два нулі). Якщо знаменник є цифрою з п’ятьма й більше нулями, то її можна перевести в кілометри (відняти ще три нулі).

Практична робота.

1. Визначте масштаб карти, якщо відстань на місцевості:

500 км на карті — це відрізок завдовжки 5 см.

100 км на карті — відрізок завдовжки 2 см.

4 УРОК ГЕОГРАФІЯ 7 КЛАС
Тема: природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і вертикальна поясність.

1. Опрацюйте матеріал підручника

2. Відео до уроку:




Тестові завдання

  1. Оберіть природні зони, які поширені в помірному географічному поясі Північної півкулі:

а) тайга;                                     д) мішані ліси;

б) тундра;                                  е) савани і рідколісся;

в) перемінно – вологі ліси;     є) твердо листі ліси і чагарники.

г) лісостеп;

  1. Найбільший зональний ПК географічної оболонки:

а) природна зона;

б) географічний пояс.

  1. Найвиразнішими компонентами за якими можна впізнати природну зону є рослинність і тваринний світ:

а) так;

б) ні.

  1. До зональних ПК належать:

а) географічні пояси;         в) природні зони;

б) материки;                        г) океани.

  1. Зміна природних зон разом із зміною температури повітря і кількості опадів у вертикальному напрямку називається:

а) широтною зональністю;

б) вертикальною поясністю.

  1. Найбільшим за розміром природним комплексом є:

а) материк;                               в) горб

б) географічна оболонка;      г) географічний пояс.


6 УРОК ІСТОРІЯ УКРАЇНИ 7 КЛАС

Практичне заняття 1. 

Тема. Князь Святослав та його походи.

1.     Хто зображений на малюнку?____________

_______________________

 

 

 

 

 

 


 2.      Хто попереджав ворогів про похід словами: «Іду на ви!»

______________________________

 

 


3.     За малюнком опишіть зовнішній вигляд князя Святослава__________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4.     Яка подія зображена на малюнку? Чому ви так   вважаєте?_____

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5.     Робота з картою.



1.Зафарбуйте територію Київської держави на початок князювання Святослава

2.Позначте стрілками напрямки військових походів Святослава і підпишіть роки та місця головних битв.

3.Заштрихуйте території приєднані під час правління Святослава.

4.Позначте місце загибелі князя Святослава.

 

6.  


     Що зображено на фото? Кому, на думку вчених, він міг належати?___________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

7.     Український історик Михайло Грушевський про князя Святослава писав: «справжній запорожець на київському столі», чому він так говорив і чи погоджуєтеся ви з такою характеристикою київського князя Святослава?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8.     Прочитайте уривок із джерела та дайте відповідь на питання

«Уже нам нікуди дітись, а волею і неволею [доведеться] стати насупроти. Тож не осоромимо землі Руської, а ляжемо кістьми тут, бо мертвий сорому не зазнає. Якщо ж побіжимо ми, - то сором нам. Тож не втечемо, а станемо кріпко, а я перед вами  піду. Якщо моя голова ляже, - тоді  [самі] подумайте про себе». І сказали вої: «Де голова твоя ляже, там і наші голови ми зложимо».

Кому належали ці слова?____________________________________________

Про які риси характеру вони говорять?__________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Як відносилися воїни до свого ватажка?__________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Зробіть висновок про зовнішню політику князя Святослава та причини такої активної завойовницької політики князя._________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 7 УРОК  ІСТОРІЯ 8 КЛАС

      1.Опрацювати матеріал підручника

      2. Опрацюйте презентацію ТУТ

 






ЗАВДАННЯ НА 06 ЖОВТНЯ  2021 року

1 УРОК ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 7 КЛАС

Тема: Контрольна робота.

«Перші середньовічні держави»

Початковий рівень (за кожне правильно виконане завдання — 0,5 бала)

1.  Велике переселення народів відбувалося у:

а) ІІІ - V ст.

б) ІV - VІІ ст.

в) V - VІІ ст.

2. Яке варварське королівство на час виникнення розташовувалося у Південній Галлії?

а) Вестготське

б) Остготське

в) Франкське

3. Найбільшої могутності Франкська держава досягла за правління:

а) Хлодвіга

б) Юстиніана

в) Карла Великого

4. Яку назву мав титул правителя у Візантії?

а) василевс

б) халіф

в) король

5. Іконоборство було поширене у:

а) Арабському Халіфаті

б) Франкському королівстві

в) Візантії

6. Арабський Халіфат припинив своє існування внаслідок завоювання турками-османами:

а) так

б) ні

 

Середній рівень (за кожне правильно виконане завдання — 1 бал)

7. Що зображено на малюнку? 

 

 

 


  

8. Дайте визначення поняття:

    Мусульмани – це…

9. Як називався збірник законів у Візантії?

 

Достатній рівень (за кожне правильно виконане завдання — 1,5 бала)

10. Виконайте завдання скориставшись картою.

 



 

Яким кольором позначена країна франків на початку правління Хлодвіга (481–511 рр.).

 

11. Впізнайте історичного діяча за описом:

     «За рідкісну працелюбність його прозвали «імператором, який ніколи не спить». Він провів реформи та зміцнив внутрішнє становище держави. Заборонив знаті захоплювати селянські землі. Його дружиною була розумна і владна акторка.»

 

Високий рівень (за повну розгорнуту відповідь — 3 бали)

12. Охарактеризуйте культуру Арабського світу.

______________________________________________________________

  ЗАВДАННЯ НА 06 ЖОВТНЯ  2021 року
2 УРОК ГЕОГРАФІЯ 8 КЛАС

Тема: Територіальні зміни меж України. Особливості сучасного адміністративно-територіального устрою
1. Опрацюйте матеріал підручника
2. Перегляньте відео ТУТ
3. Дайте відповіді на запитання (письмо)

1. Скільки адміністративних одиниць входить до складу України?

2. Коли Україна здобула незалежність?

3. Згадайте конкретні події, що стосувалися формування території України (з курсу Історія України) 


ЗАВДАННЯ НА 06 ЖОВТНЯ  2021 року
4 УРОК ІСТОРІЯ УКРАЇНИ 6 КЛАС

Тема: Виникнення та розвиток Єгипетської держави.

1. Опрацюйте матеріал підручника.
2. Перегляньте відео ТУТ
3. Робота з поняттями. Дати визначення понять: «шадуф», «оазис», «пороги», «дельта», «хамсин», «мул», «папірус», «цивілізація», «держава», «деспотія», «іригація».
4. Запишіть в зошит схему.


Тема: Територіальні зміни меж України. Особливості сучасного адміністративно-територіального устрою

_________________________________________________
                                  ЗАВДАННЯ НА 05 ЖОВТНЯ  2021 року
1 УРОК ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 8 КЛАС

ТЕМА: Повсякденне життя Західної Європи
1. Опрацюйте матеріал підручника
2. Перегляньте відео тут
3. Робота з історичним документом. Опрацюйте та дайте відповіді на запитання (письмово).

Документ

Житло селян зазвичай було нижчим, простішим і традиційнішим за міське. Найчастіше споруджували криті соломою або дерев'яним тесом будинки, які складалися з одного житлового приміщення, яке було одночасно кухнею, спальнею та вітальнею. Невеликі вікна закривали промасленим папером або бичачим міхуром. Підлоги були земляними або глиняними. Узимку таку підлогу вкривали соломою, а влітку — запашними травами.

У будинках ремісників або купців на першому поверсі зазвичай розташовувалася майстерня або крамниця, на другому — житлові приміщення господарів. Прислуга часто тулилася на горищах. Навіть у багатих будинках майже всі кімнати були прохідними: потреба усамітнитися не була характерною для людей того часу. Лише в палацах знаті з'явилися особисті кабінети.

Інтер'єри багатих будинків пишно прикрашалися. Стіни кімнат розписували, оббивали тканиною, шкірою або паперовими шпалерами. З'явилася мода на гобелени. Підлоги вкривали килимами або циновками, викладали керамічною плиткою. Європейцям уже був відомий паркет, але навіть у палацах він ще залишався рідкістю.

Серйозною проблемою було й освітлення. У простіших будинках віконця закривали слюдою, тканиною або папером. У багатих будинках з'явилися шибки, хоча й не такі, як зараз: вони складалися з невеликих товстих кусків скла, уставлених у свинцеву оправу. Світла в будинку стало більше, але його все одно не вистачало. Вечорами використовували смолоскипи, свічки, вогонь каміна й вогнища. Камін і вогнище служили й для обігріву житла, але їхнього тепла було недостатньо. Від XVI ст. широко використовувалися печі. Проте в будинках бувало холодно, і їхнім жителям доводилося тепло вдягатися.

Орієнтовні запитання

1) Який вигляд мали сільські будинки?

2) Чим вони відрізнялися від будинку ремісників?

3) Якими є особливості інтер'єру багатих будинків?

4) За допомогою чого освітлювалися та опалювалися будинки доби раннього Нового часу?

Завдання: опрацюйте документ та заповніть  порівняльну  таблицю  «Місто  Середньовіччя  та  Нового часу».

Документ ( Париж у «Новий час» та добу Середньовіччя)

1...Париж видасться вам найкрасивішим містом, коли ви в’їжджаєте до  нього  Версальською  дорогою.  Громади  будинків  попереду,  з  високими шпилями  й  куполами;  праворуч  ріка Сена  з мальовничими  будиночками  й  садами;  ліворуч,  за  розлогою  зеленою  рівниною,  гора Мартр,  вкрита  незліченними  вітряними  млинами...  Дорога  широка, рівна, гладка, як стіл,  і вночі буває освітлена ліхтарями. Застава — невеликий  будиночок,  який  зачаровує  вас  красою  своєї  архітектури. Через  великий  оксамитовий  луг  в’їжджаєте  на  Єлисейські  поля,  які недарма  названі  цим  привабливим  ім’ям:  лісочок...  з  маленькими квітучими  луками,  з  будинками,  розпорошеними  по  різних  місцях, в одному з яких знайдете кавовий будинок, в іншому — крамницю. Тут у  неділю  гуляє  народ,  грає  музика,  танцюють веселі  міщанки.  Бідні люди, виснажені шестиденною працею, відпочивають на свіжій траві, п’ють вино й співають водевілі...

2...Вулиці всі без винятку вузькі й темні від величезних будинків...

Горе бідним пішоходам, а особливо коли йде дощ! Ви вимушені або місити бруд на середині вулиці, або вода, що ллється з покрівель..., не залишить на вас сухої нитки. Карета тут необхідна, принаймні, для нас, іноземців: а французи  вміють  дивним  чином  ходити  по  багнюці  не  забруднюючись, майстерно стрибають із каменя на камінь і ховаються в крамниці від карет, які швидко рухаються….

4. Робота з таблицею.

Середньовічний одяг

Одяг раннього Нового часу

 

 

 

 


5.Робота з історичним документом( можна використати один на вибір)

Урожаї ще довго  залишалися низькими. Пшениця, рис, кукурудза (після  відкриття  Америки)  були  малодоступними  продуктами.  Білий хліб аж до XVIII ст. вважався предметом розкоші; Європа, як  і у давні часи, харчувалася грубими юшками і кашами. Ще на початку XVIII ст. у селі споживали переважно овес, просо, ячмінь.

М’ясо населення європейських країн споживало рідко. Наприклад, у Франції в XVIII ст. середня цифра споживання м’яса складала 22 кілограми на  рік на  1 людину. М’ясо  їли  раз на  тиждень, переважно це була солонина. Так було у Німеччині, в Англії та в інших країна.

У Голландії  в XVIII  ст.,  за  свідченням  сучасників,  основною  їжею для  бідноти  служили  ріпа,  смажена  цибуля,  сухий  хліб.  Городяни  їли скупо. Вечірня трапеза нерідко складалася тільки з тюрі — залишків хліба, розмочених у молоці. У будинках багатих людей їжа була більш різноманітною. У XVII ст. в Європі починають пити нові напої — чай, каву та шоколад.

1.  Які продукти становили основу раціону звичайних людей?

2.  Які продукти з’явилися на столі європейців після Великих географічних відкриттів?

 Опис урочистого обіду  французького короля Людовіка XVI

Після повернення в палац... урочистий обід. Він сервірований в одній з передніх кімнат... Замаленький і, як того вимагає етикет, квадратний стіл, заставлений сріблом, сідають один проти одного король із королевою... Не будемо докладно зупинятися на меню — це зайняло б не менше двох сторінок. Воно складається  з п’ятдесятьох різних страв — тут і чотири супи, і два дуже солідних головних блюда: яловичина з капустою  й  задньою  частиною  телятини  на  рожні... Потім  подають ще шістнадцять  блюд:  тут й  індичі потрохи  в  бульйоні,  і  солодке м’ясо в папільйотках  (тобто  приготовлено  загорненим  у  промаслений  папір), і молочне порося на рожні, і баранячі котлетки, і теляча голова під гострим соусом... Потім з’являються чотири види закусок... шматки телятини, філе молодого кролика, холодні індичата, телячі піджилки; за нимиідуть шість видів печені, два ґрунтовних салати й шістнадцять легких — з овочів, яєць і молочних продуктів; і нарешті, на десерт — чудові фрукти: виноград, гранати, груші, незвичайного сорту вишні та ін. Чотириста каштанів і сорок вісім кексів завершують трапезу.

Запитання

Порівняйте харчування різних верств населення. В чому полягали основні відмінності. Чому?

Англійське суспільство другої половини XVII ст. за книгою “Опис Англії” (1587 р.) Вільяма Гаррісона

           “Англійські аристократи не знають ніякої міри у споживанні м'ясних страв. Не минає дня, щоб на їхньому столі, крім яловичини, баранини, телятини, м'яса ягнят, козлятини, свинини, кролячого м'яса, каплуна, поросяти..., не було ще м'яса оленя чи лані, а також різноманітної дичини й риби, а на додачу до них різноманітні делікатеси, що на них не біднішає “солодка” рука португальця, який мандрує морями.

        ...Джентльмени й купці харчуються майже однаково: під час зустрічі кожен задовольняється 4, 5 чи 6 стравами, або, можливо, 1, 2 чи 3, переважно тоді, коли немає того, хто міг би скласти їм компанію за столом. Їхнім слугам призначається забезпечення продуктами харчування, окрім залишків од панського столу, що ніколи не подаються вдруге. Ремісники і селяни найбільше цінують те м'ясо, яке можуть легше дістати і швидше приготувати... Їхню їжу переважно складають страви з яловичини і м'яса, яким торгує м'ясник, а саме: баранини, телятини, свинини, м'яса ягняти тощо. Цього м'яса є вдосталь на найближчих ринках, як і зельцю, холодцю, шинки, фруктів, фруктових пирогів, великої кількості птиці, масла, яєць і т. д.

          Ці останні (я маю на увазі селян) також зловживають їжею, особливо під час свят і весіль, коли просто неможливо уявити, скільки споживають м'яса. Хліб у країні роблять із того зерна, яке дає земля. Проте дворянство, звичайно, забезпечує себе вдосталь пшеничним хлібом, тоді як слуги та бідні сусіди задовольняються житнім або ячмінним, а за часів дорожнечі — хлібом із бобів, гороху чи вівса, або з усього цього разом і ще з додаванням жолудів, тому що дістати нічого кращого вони не можуть”.

Запитання

1.Яким був обід англійського аристократа, купця і селянина?

2.Як впливало зростання цін на раціон харчування людей?

2 УРОК ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 КЛАС
 КОНТРОЛЬНА РОБОТА. 

          Обери правильну відповідь

1) Первісна людина існувала в епоху …

А) нової історії Б) стародавнього світу В) середніх віків

2) 40 тис. рр. тому зявився …

А) неандерталець Б) кроманьйонець  В) пітекантроп

3) Віра в походження від певної тварини

А) анімізм Б) фетишизм  В) тотемізм

4) Поясни патріархат; вождь; привласнюючи господарство

5) Постав у хронологічній послідовності

 А) сім*я      Б) племя

В) рід         Г) стадо

6) Що об’єднує подані слова ? збирання, полювання, рибальство, залежність

7) Використовуючи подані слова, склади коротке оповідання

Шаман, тотемізм, наскельні малюнки, анімізм

8) На твою думку, чому прядіння і ткацтво виникло разом з скотарством, а не раніше?

__________________________________

5 УРОК . ГЕОГРАФІЯ 7 КЛАС

Тема: Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Кліматичні пояси і типи клімату Землі. Закономірності розподілу атмосферних опадів.

1. Опрацюйте матеріал підручника

2. Робота з термінами (записати в зошит)

Повітряні маси — це великі об’єми повітря, що формуютьсяна певній території та мають відносно однорідні властивості.Залежно від районів утворення розрізняють чотири типи повітряних мас: арктичні (у Південній півкулі — антарктичні),помірні, тропічні і екваторіальні. Вони відрізняються насамперед температурою. Всі типи, крім екваторіального, ділятьсяна підтипи: над материками формуються континентальні повітряні маси, а над океанами — океанічні. Вони відрізняються закількістю вологи.

Пасати — вітри, що протягом усього року дмуть від поясів високого тиску поблизу 30-х тропічних широт кожної півкулі допоясу низького тиску на екваторі. Під впливом обертання Землінавколо осі вони відхиляються і дмуть з північного-сходу в Північній півкулі і з південного-сходу — в Південній.

3. Перегляньте презентацію ТУТ

3. Прийом «Експрес-тести» (письмово)

1. Який кліматотвірний чинник визначає зональний розподіл середньорічних температур повітря на Землі?

А Циркуляція повітряних мас;                  Б сонячна радіація;

В рельєф місцевості;                                               Г віддаленість від океанів.

2. Як називають постійні вітри, що протягом усього року дмуть відпоясів високого тиску поблизу 30-х тропічних широт кожної півкулі до поясу низького тиску на екваторі?

А Пасати;                  Б західні;                   В фени;                      Г мусони.

3. Сезонні вітри, що дмуть від океану до суходолу влітку та від суходолу до океану взимку, — це:

А мусони;                  Б пасати;                   В західні;                   Г бризи.

4. В яких широтах утворюються західні вітри?

А Екваторіальних;   Б тропічних; В помірних;   Г арктичних.

5. Оберіть три основних кліматотвірних чинники:

1 температура приземного шару атмосфери;

2 кількість сонячної радіації;

3 утворення поясів високого та низького тиску;

4 характер підстильної поверхні;

5 розподіл опадів;

6 циркуляція повітряних мас.

Прийом «Географічний практикум» (за наявностінавчального часу)

Завдання. За кліматичною картою та текстом підручникаскладіть характеристику повітряних мас. Результати занесітьу таблицю.

Назва повітряної маси

Район поширення

Властивості

Екваторіальні

 

 

Тропічні

 

 

Помірні

 

 

Полярні

арктичні

антарктичні

 

 


____________________________________________________________________

6. УРОК ГЕОГРАФІЯ 6 КЛАС

Тема:Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах.

1. Опрацюйте матеріал підручника.
2. Перегляньте презентацію ТУТ та виконайте завдання, що вказані в презентації.
3. Заповніть таблицю
Переваги й недоліки плану, карти та глобуса в зображенні земної поверхні.

Найбільш досконалими способами зображення земної поверхні є план, кар­та і глобус.

Заповнення таблиці.

Основні способи зображення земної поверхні

Переваги

Недоліки

План

 

 

Географічна карта

 

 

Глобус

 

 

  

4. Закріплення нових знань і вмінь.

1.


 

 


 

 

 

 

 

 

Відповіді на запитання

Ø  Як називається  модель Землі?

Ø  Якими способами зображують земну поверхню?

Робота в зошитах.

Закінчіть речения

ü  «Глобус» у перекладі з латини означає...

ü  Творцем першого глобуса Землі, що дістався нашого часу вважають...

ü  Дає вид місцевості збоку...

ü  Фотографії з космосу мають найбільше значення для складання...

ü  Найкращим помічником у вашій подорожі рідним краєм буде...


_____________________________________________________________________________________________________________-

                            
 ЗАВДАННЯ НА 04 ЖОВТНЯ  2021 року

1 УРОК ІСТОРІЯ УКРАЇНИ 8 КЛАС
ТЕМА: Берестейська церковна унія. Утворення греко-католицької церкви.

1. Опрацювати параграф п. 10
2.    План

1. Передумови укладення Берестейської церковної унії.

2. Церковні собори в Бересті 1596 р. та утворення греко-католицької церкви.

3. Розвиток полемічної літератури.

3. Вивчити дати с. 70

4. Робота із словником  «унія», «криза», «православна церква», «католицька церква», «Берестейська унія», «полемічна література».

5. Виконайте завдання тут

6. Перегляньте відео тут та заповніть таблицю. 

                                            Берестейська церковна унія

Передумови укладання

Дата укладання

Умови укладання

Результат та наслідки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 УРОК. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ 5 КЛАС

Контрольна робота. 
                                                                        5 клас

Вступ до історії

Контрольна робота з тем «Вступ. Що таке історія», «Відлік часу в історії»

І рівень

1.Національно – визвольна війна розпочалася у 1648 році. Яке це століття?

а) ХУ ст.    б) ХУІ ст.;  в) ХУІІ ст. г) ХУІІІ ст.

2.У якому столітті ми живемо?

а) ХХ ст.    б) ХХІ ст.;  в) ХХІІ ст. г) ХХІІІ ст.

3.Відлік історичного часу від певного історичного моменту  - це

а) літочислення;   б) хронологічна послідовність;

в) століття;            г) календар.

4.Порахуй суму римських чисел У+ХІІІ =

а) У ст.    б) УІІІ ст.;  в) ХХ ст. г) ХУІІІ ст.

5.Кого називають батьком історії?

а)  В.Хвайка;                             б) Геродота;

в) М.Грушевського;                  г) Д.Яворницького.

6. Уперше назва «Україна» зявилася у 1187 році. Яке це було тисячоліття?

а) І тис.    б) ІІ тис.;  в) ІІІ тис. г) ІУ тис.

ІІ рівень

7.Хто зображений на світлині?


8.Позначте на шкалі часу хронологічні межі Середніх віків.

9.Розташуйте відрізки часу від найменшого до найбільшого: тисячоліття, рік, століття.

ІІІ рівень

10. Дайте визначення поняття: історія.

11 – 12.Розв’яжіть історичні задачі

     В  1710 році була прийнята Конституція Пилипа Орлика, Конституція України була прийнята в 1996 році.  Скільки років відділяють ці події?  

____________________________________________________________________




1 урок Всесвітня історія 9 клас


Тема: Франція. Бельгійська революція.

Мета: сформувати в учнів уявлення про Францію у першій половині XIX ст.; аналізувати політику республіканців і монархістів у Франції; розглянути політичний розвиток Франції у 20—40-х рр. XIX ст., наслідки революції в Бельгії; визначати причини й наслідки Липневої революції, характер і суть Липневої монархії; охарактеризувати постать Луї Філіппа; порівняти розвиток Франції в різні часи; розвивати в учнів уміння оцінювати діяльність політиків; вПоняття та назви: конституційна Хартія, реставрація, конфедерація, сейм.

Основні дати та події: 27—29 липня 1830 р. — Липнева революція, 1830 р. —
конституційна Хартія, революція в Бельгії.

Історичні постаті: Людовік XVIII, Карл X, Луї Філіпп Орлеанський.исловлювати власну думку щодо впливу національного гноблення на розвиток народів.

Вивчення нового матеріалу за планом

1. Політичне й суспільне життя Франції в 1815—1830 рр. 2. Липне-
ва революція 1830 р. Липнева монархія у Франції. 3. Економічний роз-
виток Франції. 4. Бельгійська революція 1830 р.

Розглянути період другої реставрації Бурбонів та діяльність королів.

Обговорити причини Липневої революції, Розглянути перебіг револю-
ції та її наслідки, порівнюючи Хартії 1814 та 1830 рр.

Пояснити причини економічного піднесення та занепаду французької
економіки.

Пояснити причини і перебіг подій під час Бельгійської революції та
виникнення Бельгійської монархії.

 - Опрацювати параграф 8.
- Завдання. Складіть порівняльну характеристику Липневої революції 1830 р. у Франції та Бельгійської революції 1830 р. за планом: 
1) причини; 2) мета; 3) основні події;

4) результати; 5) історичне значення.

__________________________________________________________________________

2 урок Всесвітня історія 11 клас


Тема: Велика Британія та Франція.

Мета уроку:

сформувати в учнів уявлення про Велику Британію та Францію після Другої Світової війни.; проаналізувати політику цих держав; визначити суть понятть «тетчеризм», «монетаризм», «брексіт»; охарактеризувати досвід країн у боротьбі з різними державними проблемами; порівняти різні політичні течії; розвивати в учнів уміння оцінювати діяльність політиків; висловлювати власну думку щодо діяльності політиків цих держав.


Знайдіть помилки в тексті   (Письмово)

1.До 1980 х рр. зовнішня політика Канади значною мірою залежала від україни.

2. На виборах 2016 новим президентом США було обрано демократа Дональда Трампа

3.У 2015 році біло розпочато реформу системи охорони здоровя США.

4. Терористичний теракт 11 вересня 2001 р. було здійснено за правління президента Б. Клінтона

5. За час правління Р.Рейгана міжнародний  авторитет США впав, економіка занепала

6. Вотергейська справа повязана з імям Джона Кеннеді 

Вивчення нового матеріалу

1. -       Опрацюйте матеріал підручника на с. 51 – 54.

-       Складіть план розповіді про Велику Британію в 1945 – 1979 рр.

2.     Перегляд відеоролику про М. Тетчер ( https://www.youtube.com/watch?v=bA24tY1tXPM з 1:13)

-        Охарактеризуйте діяльність М.Тетчер та дайте визначення поняттю «Тетчеризм».

Робота з поняттями (вивчити)

Монетаризм — економічна теорія, за якою кількість грошей в обігу є визначальним чинником для розвитку економіки. Започаткована Мілтоном Фрідманом.

Прочитайте відповідний пункт параграфа (с. 56-57 пункт 3) та дайте відповідь на питання.

Запитання:

1.Як Гордон Браун відносився до участі британських військових у війні в Іраку? 

2.Які питпння стосовно участі в ЄС Великої Британії, було піднято Девідом Кемероном? 

3. Коли відбувся брексіт та що це таке?

4. Назвіть імя другої в історії Вел.Британії прем'єр – міністра жінки? 

Підготуйте політичний портерт М.Тетчер, Еммануеля Макрона. (на вибір)

____________________________________________________________________

4 урок Всесвітня історія 6 клас


Виконати завдання. (Варіант на вибір)

Завдання знаходяться за посиланням: https://drive.google.com/file/d/12LxIvz9F5p1fWrcthaLdUgMXZ74RejUI/view?usp=sharing
________________________________________________________________

5 урок Історія України 5 клас


Тема: Україна на картах упродовж історії

Опрацювати п. 6 с. 42-50

Виконайте завдання на с. 50 (1-3) Рубрика "Оцініть себе" (письмово)

Оберіть та виконайте одне із завдань, що зацікавило Вас найбільше із рубрики "Домашнє завдання" с. 50.
_________________________________________________________________


7 урок Історія України 11 клас


Тема: Опозиційний рух "Шістидесятники".

Перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=culTEfBYFqw

Опрацюйте п. 9 

Виконайте завдання на с. 71 (1-6) письмово.

Підготуйте повідомлення проодного з діячів або діячок українського дисидентського руху (на вибір).

ДОДАТКОВЕ ЗАВДАННЯ. ЗНО-2021. (ІСТОРІЯ УКРАЇНИ) с. 376-379 (ВИВЧИТИ)

____________________________________________________________________
     ЗАВДАННЯ НА 02 ЛИСТОПАДА 2020 року

2 урок Історія рідного краю



5 урок Всесвітня історія 6 клас

Опрацювати п. 14 с. 65-69
Виконати завдання за посиланням:

6 урок Історія України 9 клас

Практичне заняття Альманах «Русалка Дністровая».

Мета:

-         з'ясувати витоки    національного  відродження  на  західноукраїнських  землях напр. ХVІІІ - поч. ХІХ ст.;

-         довести,   що  діяльність “Руської трійці  була виявом   галицько-українського  відродження;

-          з’ясувати,  чому   альманах “Русалка  Дністрова” називають  політичним  маніфестом  українства; 

-         виховувати  почуття  вдячності  до  наших  попередників — зачинателів українського національного відродження.

Обладнання:

Тип уроку:

                                            Хід уроку

І. Аналіз складових

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


   Отже, «Русалка Дністрова» - політичний маніфест українства; початок нової літератури на західноукраїнських землях; перша книга в Галичині, написана народною українською мовою; поряд із «Кобзарем» Т. Шевченка стала духовним орієнтиром національно-патріотичних сил.

   Іван Франко зазначав: «Русалка Дністрова» …була свого часу явищем наскрізь революційним».

   Іван Вагилевич писав, що «Русалка Дністрова» запалила вогонь, що його тільки гробова перста загасити може, врятувала народ від загибелі й відкрила очі кожному письменному чоловікові, у якого лишилося ще незіпсоване українське серце, показала йому його походження, обов´язки для народу й спосіб, як ті обов’язки треба сповнити.

   Запитання для учнів.

Назвіть наслідки діяльності «Руської трійці»: (Виконати завдання в зошиті)

-            поширювали українську мову і літературу;

-            популяризували історичне минуле;

-            видали збірку «Русалка Дністрова»;

-            поширювали національну ідею;

-            підвищували національну свідомість;

-            закликали до об’єднання галицьких русинів і наддніпрянських українців;

-            здійснено перехід від фольклорно-етнографічного етапу до культурницького етапу національного відродження.

   О. Єфименко називала членів «Руської трійці» трьома ластівками, що відкрили весну відродження галицько-руської народності.

ІІ.Дати відповідь у письмово у зошиті

1.    У якій частині України носіями національної ідеї були греко-католицькі священики?

2.    Кому належать патріотичні слова:

«Я русин був, єсьм і буду

Я родився русином,

Чесний мій рід не забуду

Останусь його сином»?

3.    У якому місті діяло освітнє Товариство галицьких греко-католицьких священиків?

4.    Який діяч обійшов майже всю Галичину, Закарпаття, частину Буковини, автор праць з історії, археології, етнографії?

5.    Який напрямок поширився серед греко-католицьких священиків на початку ХІХ століття, де на перший план ставилася індивідуальність?

6.    Хто із діячів «Руської трійці» переклав на українську мову «Слово о полку Ігоревім»?

7.    Хто вплинув на національне відродження західноукраїнських земель наприкінці ХVІІІ століття із європейських діячів?

8.    У якому місті було утворено гурток «Руська трійця»?

9.    Який німецький філософ розробив теорію національної ідеї?

10.                      Кому належать такі рядки:

Руська мати нас родила,

Руська мати нас повила,

Руська мати нас любила,

Чому ж мова єй немила?

 




___________________________________________________

                                          

2 коментарі: